Data

02 December 2022

Propostes que parteixen d'universos personals particulars per a confluir en un somni comú: redissenyar el model de societat per a aconseguir un estil de vida més inclusiu i sostenible.

Des de la seva arribada a la Ciutat Comtal l’any 2002 i fins avui, l’IED Barcelona ha anat afermant la seva posició com a actor dinamitzador de la innovació i el benestar social a través de la formació en disseny. “A collective dream”, exposició de projectes destacats dels seus estudiants amb la qual el centre educatiu commemora el seu 20 Aniversari, és un fidel reflex d’aquest esperit.

Inaugurada l’1 de desembre, la mostra presenta una gran diversitat de productes, serveis i estratègies representatives de les diferents àrees del disseny, així com dels camps del màrqueting i la comunicació. Propostes que marquen la diferència sorgides de la força d’una comunitat cada vegada més nombrosa, que aprèn i evoluciona gràcies a la interacció i a l’intercanvi d’experiències. Idees que neixen amb vocació de transformar, de local a global, l’entorn i explorar nous territoris.

 

El mig centenar de projectes exposats, però, mostren molt més que el mer resultat final d’aquestes creacions. “A collective dream” acompanya el visitant en un viatge a través de la història de l’escola revelant per a això els diferents processos pels quals han transitat els estudiants fins a materialitzar les seves inquietuds. Unes propostes que parteixen d’universos personals particulars per a confluir en un somni comú: redissenyar el model de societat per a aconseguir un estil de vida més inclusiu i sostenible.

Un recorregut per la mostra

 

En disseny de transport, per exemple, els visitants poden contemplar diversos prototips de vehicles neutres en emissions capaços de revolucionar el concepte de mobilitat urbana integrada i abordar el repte de descongestionar les grans urbs pel 2035. També, propostes d’espais i productes que, conjugant tecnologia amb tradició, responen a les necessitats de les persones i del planeta.

Entre els projectes de moda, per la seva banda, s’exposen des de vestits intel·ligents fins a col·leccions que conceptualitzen l’univers personal de cada estudiant al mateix temps que s’utilitzen com a instrument de reflexió social.

Quant a la comunicació visual, l’exposició compta amb una nodrida col·lecció de propostes gràfiques i audiovisuals amb llenguatges que s’inspiren en el passat per a reinterpretar el futur usant noves tecnologies; algunes recorren a l’ús de stickers o realitat augmentada per a oferir una nova experiència a l’usuari.

Finalment, els treballs més vinculats al management, el disseny d’estratègies i la comunicació proposen solucions que promouen des de serveis innovadors per a la ciutat de Barcelona i el seu teixit empresarial fins a estratègies d’economia circular i productes de consum sostenible.

“A collective dream” es complementa amb un catàleg de l’exposició realitzat sota criteris de sostenibilitat en col·laboració amb Otzarreta Think & Make i Guarro Casas. L’IED Barcelona també ha comptat amb la col·laboració d’EGM,  especialistes en imatge i fotografia, per a la mostra. El vernissage de l’opening de la exposició ha estat cortesia de HelloMamma!

L’exhibició es pot visitar de manera guiada concertant cita prèvia a eventos.barcelona@ied.es. 

Podria interessar-te