Guanyadora d'una beca Grant Innovation Norway, la cadira està fabricada amb materials duradors i reciclables
Revolucionar el descans des del disseny
Data
25 April 2024
Després de graduar-se al Master in Interior Design for Commercial Spaces a l'IED Barcelona, Martin Y. Tsankov va fundar, juntament amb el seu soci Milen Kisov, l'estudi de disseny d'interiors Studio Buenacasa el 2018. El seu enfocament era clar: treballar en projectes innovadors i sostenibles amb què contribuir, a més, a la professió. “The Power Nap Chair”, una de les seves darreres creacions, reuneix totes aquestes característiques. Guanyadora d'una beca Grant Innovation Norway, aquesta peça de mobiliari dedicada a l'art de les migdiades energètiques que pretén revolucionar el descans professional els ha portat a participar, el passat mes de febrer, a la prestigiosa Fira del Moble d'Estocolm.
Parla'ns de “The Power Nap Chair”. Què significa el terme “mobiliari per al benestar”?
Avui dia, tots tenim una vida súper dinàmica, per tant, per ser bons professionals, el benestar és molt important. “The Power Nap Chair” és un producte dissenyat per aconseguir un curt descans de quinze o vint minuts que permeti recuperar-se físicament i mentalment i tornar a rendir al cent per cent.
D'altra banda, és important destacar que la cadira és ergonòmica: els peus es troben una mica més elevats, cosa que afavoreix la circulació de la sang i és bo per al cor. I també ens hem inspirat en el mètode dels Navy Seals, que fan migdiades curtes perquè en qualsevol moment han d'estar preparats per rendir.
Com ha sigut el procés de disseny per garantir la sostenibilitat del producte en totes les fases de desenvolupament?
La cadira ha estat dissenyada amb l’assessorament d’una empresa de Noruega que ens va ajudar a escollir materials duradors en el temps; a més, cada part es pot desmuntar i es pot reciclar fàcilment.
Quina valoració fas de la vostra participació a la Fira del Moble d'Estocolm?
Nosaltres som una empresa empergent i estar al costat de les millors empreses de disseny que tenen 70 o 80 anys d’experiència, equips grans i un gran pressupost ha estat increïble i ens motiva a seguir treballant encara més.
Què destacaries del teu pas per l'IED Barcelona i amb quins aprenentatges sents que has crescut més com a dissenyador?
El màster que vaig cursar a l'IED va ser una etapa de la meva vida molt important. Haver pogut treballar en equip i fer-ho en projectes amb un client real, per a un dissenyador jove és molt important. A més, vaig tenir uns professors particularment molt bons, tant com a professionals com en el tracte amb els estudiants. Moltes vegades, fora de les classes parlàvem i comentàvem altres projectes que van ampliar el meu punt de vista sobre el disseny.
Hi ha alguna anècdota que ens vulguis compartir?
Un dels moments més graciosos el vaig viure durant el projecte de Llum Barcelona. Vam haver d'anar a comprar els materials per fer formigó, que pesa un munt, per fer uns motlles que pesaven com una tona i mitja, i vam acabar embrutant-nos fins a les orelles.
Quin consell donaries als actuals estudiants de l'àrea del disseny d'interiors que t'hauria agradat rebre a tu?
Els diria que observin molt els seus mentors i que estudiïn molt, perquè la professió, si bé és difícil i requereix molta feina i dedicació, val la pena.