Escola de Visual Arts
Vivim en un món en el qual les imatges i sons impregnen la nostra existència, són portadors de missatges, idees, valors i significats en àmbits i contextos molt diversos, però sobretot de les realitats culturals, polítiques i socials
Moure’s amb professionalitat i competència en aquest àmbit suposa posseir una cultura eclèctica i transversal, basada en el profund coneixement del context sociocultural i de les noves tecnologies que modifiquen contínuament el paper de les imatges i els sons en la comunicació.
En cap altre moment la tecnologia -i la nostra relació amb el món digital- havia canviat la societat en aquest precís moment històric que molts defineixen com phygital, referent a la unió al món físic i digital. Paraules com metavers o intel·ligència artificial han entrat en el lèxic quotidià, fins i tot sense conèixer del tot el seu significat o potencial.
L’explosió de serveis i productes digitals ha provocat un augment en el paper de les interfícies que milions d’usuaris utilitzen cada dia. El metavers i les tecnologies de realitat virtual i augmentada han creat nous codis d’entreteniment immersiu relacionats amb l’art, la música o la moda.
Entorns altament interactius i multisensorials -en el món físic o virtual- on programadors, productors, modeladors, animadors, tècnics, provadors i especialistes en màrqueting creen històries, personatges, regles, objectius, nivells o reptes per desencadenar relacions entre objectes i usuaris. Una feina de caràcter multidisciplinari que, sovint, requereix que les participants dominin diferents aspectes i disciplines de la creativitat.
Treballar avui en dia amb gràfics, il·lustració, animació, fotografia, cinema, vídeo, so o nous mitjans per la publicitat és, per tant, un repte. Cada una d’aquestes àrees exigeix contaminació amb nous llenguatges visuals i una experimentació contínua.
L’Escola d’Arts Visuals de l’IED és el laboratori creatiu on adquirir les eines, els registres lingüístics i expressius, les noves tecnologies i els mètodes necessaris per desenvolupar un projecte de comunicació visual. De fet, no només existeixen tècniques per millorar l’ús de programes informàtics, sinó que s’utilitza una metodologia per comprendre la coherència entre forma i identitat o la comunicació d’un signe que més tard es convertirà en un símbol.
La constant actualització de les tecnologies a disposició dels estudiants el converteixen en un laboratori d’investigació on desenvolupar i experimentar la creativitat, tant pel que fa als continguts com als llenguatges. Un lloc on formar-se i qualificar-se per accedir al mercat laboral d’avui i de demà.