Escola de Moda
El repte de l'actual de la indústria de la moda consisteix en renovar un sector ple de contradiccions en el qual conceptes com sostenibilitat, identitat i digitalització s'han convertit en pilars fonamentals
Entenem la sostenbilitat no només per promoure un consum conscient, sinó com un sistema on tota la cadena de la moda optimitzi processos i millori la productivitat, cuidant tots els aspectes del cicle de vida d'una peça.
En aquest sentit, l'Escola de Moda de l’IED estudia els punts d’unió de la moda amb el cultiu i la producció de matèries primes, els processos de producció i estampació de fils i teixits, la fabricació tradicional i industrial, la gestió de residus, el fenòmen de l’upcycling o amb projectes destinats a recuperar peces de col·leccionisme vintage.
En els últims anys, el producte de moda s’ha convertit tan important com l'imaginari que construeix. Les persones no només compren un objecte, sinó un estil de vida, una manera de pensar o de comportar-se. Un vestit ajuda a prendre consciència de qui som i explica qüestions relacionades tant amb la identitat com amb la llibertat d'expressió. En aquest sentit, l'estilisme pot aportar un valor afegit, proposant històries que amplifiquin els missatges derivats d'una col·lecció, un teixit o una idea.
Hem abandonat l'era del discurs a favor d'un llenguatge ràpid i sintètic a base d'imatges que cal construir i inserir en els mitjans digitals. També les fases d'ideació i disseny de productes s'estan desplaçant cap a mons virtuals que requereixen coneixements tècnics especialitzats. Al mateix temps, en el món real, la indústria de la moda demana als seus directius que comprenguin quines són les necessitats del seu públic objectiu, per tal de mantenir o augmentar les quotes de mercat i trobar la seva posició dins la piràmide que comprèn des del luxe fins al mercat de masses.
Els nostres cursos a l'Escola de Moda pretenen formar a les figures clau de la cadena de subministrament de la moda, abastant així des de l'àmbit creatiu a l'estratègic, des dels aspectes organitzatius als comercials, des del màrqueting a les activitats d'imatge i comunicació. En aquest sentit, ensenyem als estudiants a "viure" i "sentir" la moda, íntegrament i en cadascuna de les seves parts, una interacció de perspectives i una hibridació de figures professionals.