Escola de Comunicació
Els reptes de les empreses són cada vegada més complexos i exigeixen competències especialitzades en matèria de comunicació i gestió. Però, sobretot, cal una comprensió dels codis culturals, socials, estètics i lingüístics
Un directiu competent dins la indústria creativa integra processos d'innovació, pren decisions sota una perspectiva multidisciplinària, posa el benefici del ser humà en el centre del seu pensament i utilitza estratègies empresarials viables per tal de crear productes i serveis eficaços que abordin reptes com la inclusió, la sostenibilitat i la diversitat.
Hem abandonat l'era de les paraules a favor d'un llenguatge ràpid i concís format per imatges que cal construir i inserir en els mitjans digitals; no obstant això, avui més que mai, una sola paraula pot tenir un gran poder.
Els processos de comunicació són fonamentals i essencials per al desenvolupament estratègic de qualsevol nova iniciativa o startup; tant pel què fa al creixement de les petites i mitjanes empreses com per l'èxit de les grans companyies nacionals i multinacionals.
A l’IED formem a professionals capaços de llegir críticament els fenòmens socials i culturals contemporanis, construir conscientment idees i pensaments i desenvolupar projectes d'innovació i experimentació, potenciant la multidisciplinarietat, la transversalitat i la creativitat. Relacions públiques, organització d'esdeveniments, direcció artística i creativa, redacció publicitària, comunicació i disseny de continguts són algunes de les àrees essencials per a generar innovació en els mitjans de comunicació.
Cada vegada més empreses, així com el sector de la consultoria, consideren el disseny com a font d'inspiració i eina de metodologies i processos d'innovació.
Per això, a l’IED desenvolupem un model alternatiu a les escoles tradicionals de comunicació i gestió, oferint una formació en la qual predomina la metodologia del design thinking. Els itineraris d'estudi alternen classes teòriques, tallers, planificacions, laboratoris, seminaris i conferències i permeten formar a figures professionals flexibles i versàtils.
Els responsables de màrqueting i de marca, els dissenyadors de serveis, els estrategs digitals i els empresaris del sector creatiu han de ser capaços d'afrontar els reptes que imposa l’evolució de la comunicació i el màrqueting, tant en el món físic com en el digital.