Cortana IED Barcelona – Estudiantes: Victoria Avila, Ariadna Cots, Caterina Scarpa, Aitana Risco

Any acadèmic

2024

Pla de comunicació estratègica per a una marca de moda premium que en reforça el posicionament i n’augmenta la visibilitat global. Cortana Gallery, una col·laboració anual amb artistes les obres de les quals seran exposades a les seves botigues, n’és l’acció clau

Pla de comunicació estratègica per a una marca de moda premium, amb l'objectiu de reforçar-ne el posicionament i augmentar-ne la visibilitat global.

Ateses les seves fortaleces: l’artesania, la sostenibilitat i la connexió emocional amb els seus clients, es defineix el seu target en tres segments clau: L'Elegant, L'Eco-Conscient i La Glamurosa Sostenible, totes unides pels valors d'autenticitat, exclusivitat i responsabilitat. I les estudiants proposen diferents accions.

Entre les iniciatives, destaca Cortana Experience, un concepte de pop-ups a les principals capitals europees, dissenyat per internacionalitzar la marca mitjançant esdeveniments col·laboratius amb agències locals. Així mateix, es presenta el programa de fidelització Cortana Privilege, que recompensa la lleialtat de les clientes amb beneficis exclusius.

Una acció clau és Cortana Gallery, una col·laboració anual amb artistes les obres de les quals seran exposades a les seves botigues. Aquesta acció transformarà els espais en galeries temporals i comptarà amb esdeveniments exclusius per amplificar-ne l'impacte, connectant moda i art de forma única.

El pla inclou també estratègies digitals basades en microinfluencers, KOLs i influencers aspiracionals, per crear contingut autèntic i aspiracional. A més, es proposa el desenvolupament de branded content diversificat per a xarxes socials, amb enfocament a l'artesania, la sostenibilitat i les col·laboracions creatives, construint una comunitat compromesa amb els valors de la marca.

Amb aquestes estratègies, les estudiants cerquen consolidar Cortana com a líder en moda responsable premium, enfortint-ne la connexió emocional amb els clients i la seva presència global.