Mans s'alça amb aquest guardó per segona vegada, després de fer-ho al setembre de 2023

L'IED brilla a la MBFW amb Mans guanyant el premi L’Oreal, Pablo Erroz i JNORIG a l'agenda oficial i Studio Cumbre a la passarel·la EGO
Data
25 February 2025
Més enllà dels dissenyadors i les marques, l'IED Madrid i l'IED Barcelona han estat dos dels grans protagonistes de la 81a edició de la Mercedes-Benz Fashion Week a través dels seus alumni presents.
La cita més important amb la moda del nostre país ha vist com un total de vuit antics estudiants hi an assistit amb els seus projectes més personals: les seves marques.
Premi L’Oreal Paris a Millor Col·lecció per a Jaime Álvarez (Mans)
Jaime Álvarez, l’alumnus de Disseny de Moda de l'IED Madrid al darrere de la marca Mans, s'ha alçat amb el Premi L’Oréal Paris a la Millor Col·lecció de la 81a edició de MBFW Madrid. I aconsegueix aquest guardó després d'haver-lo guanyat ja el setembre del 2023, quan va debutar en aquesta passarel·la.
Si hi ha alguna cosa per la qual destaca Mans és per la seva capacitat per reinterpretar la sastreria contemporània des d'una mirada innovadora i sofisticada. En aquesta ocasió, ha sabut fer un gir a les seves línies sartorials fusionant-les amb brillantors, transaprències, prisats o gorgueres, al costat d'una paleta cromàtica molt àmplia, amb vermells o blaus pastel, encara que dominada pel negre.
Altres reconeixements amb què compta són el Premi al Millor Disseny Emergent per la Generalitat de Catalunya en tres ocasions consecutives a la 080 Barcelona. La tardor del 2020, va ser el guanyador del Vogue Who's on Next. El juny passat va ser finalista del Premi Talent Novell dels Premis Acadèmia de la Moda Espanyola.
Més enllà de Mans; altres Alumni a l’agenda oficial
A l'agenda oficial d'aquesta passarel·la també hi hem conegut les propostes de Pablo Erroz i JNORIG, tots dos alumni de l’IED Barcelona.
Pablo Erroz ha mostrat la seva nova col·lecció “The Hotel” on el dissenyador ha explotat tot el seu univers creatiu amb una colorida paleta cromàtica característica del seu segell personal: negres nit, blancs neu, marrons sorra, taronges, malves, blaus i verds. Unes propostes que, per primera vegada, han inclòs més looks de dona que no pas d'home, confeccionats en teixits preciosistes, napes, teixit d'ikat mallorquí (com el dissenyador), plomes, pailettes i lluentons.
“The Hotel” sorgeix de l'evolució natural del capítol presentat anteriorment: “The Club”. És aquest un lloc on hi ha trobades diferents persones, disciplines i oficis, on allò que passa es connecta sota l'atenta mirada dels seus hostes i els llums de la gran ciutat.
La presentació de “The Hotel” ha estat acompanyada del nou rebranding de la marca, que ara passa a englobar tots els aspectes que tenen a veure amb el disseny sota el nom d'ERROZ.
JNORIG, per la seva banda, ha presentat "Yūgen", una exploració profunda de les dualitats de la cultura japonesa, que en retrata tant les llums com les ombres, amb peces que fusionen la tecnologia i la tradició i abracen els contraris, qüestionant -se, per tant, el nostre concepte de perfecció.
Amb capes exteriors com a armadura, entren a l’interior individual mitjançant una proposta de transparència. La proposta, de color negre, blau i vermell, s’ha complementat amb peces de d’alta joieria d’avantguarda (màscares i polseres).
La pasarela EGO fa desfilar els nous talents del IED
La col·lecció "The Acient Dark / Edit 07" de Micaela Clubourg, sota l'etiqueta Studio cumbre, homenatja la tradició i es posa al servei de la inclusió i l’adaptabilitat mitjançant siluetes fluides i una paleta de tons neutres.
Una proposta fresca que ofereix calma i protecció, amb una carta de teixits que combina textures gruixudes i delicades, amb materials estructurats, fibres naturals i transparències.
Micaela Clubaurg va estudiar el Master in Design for Sustainable Fashion Technology a l'IED Barcelona.
Showroom EGO: quatre de les 15 marques han estat d’alumni IED
Una edició en què, més enllà de les passarel·les, la presència de la comunitat de l’IED Madrid i Barcelona ha brillat al Showroom EGO, on quatre de les quinze marques presents han estat projectes alumini.
Denise Graus hi ha estat present amb la primera col·lecció del seu projecte DENISE, una visió de la moda multifuncional, única i responsable. Denise va estudiar el Bachelor of Arts (Hons) in Fashion Design a l’IED Barcelona.
Karlo Módenes, hi ha presentat les seves peces de vestir, plenes d’humor, acudits i jocs convertits en peces d’art conceptual. Carlos Moddenes, el nom al darrere de Karlo Moddenes, és alumnus del Grau en Disseny de Moda de l’IED Madrid. El setembre de 2024 va desfilar a la passarel·la EGO.
Pel que fa a Marta Granados, és la creadora de Maison Gracen, una marca de moda que ret homenatge a manualitats, sostenibilitat i moda lenta, especialitzada en peces de ganxet teixides a mà amb fils d’alta qualitat. Marta Granados és alumnus del Diploma de Comunicació, Estilisme i Imatge Moda de l’IED Madrid.
Finalment, Serra Studio, la firma de Mariano García Serrano, ha mostrat peces úniques que permeten expressar la individualitat dels qui les llueixen com a manifestació del seu propi estil i com a forma de destacar entre la multitud. Mariana García és alumnus del Cicle Formatiu de Patronatge i Moda de l’IED Madrid.
Foto de portada: cortesia de L’Oreal Paris