Data

11 April 2025

Quatre peces han estat seleccionades per UNIQLO per ser exposades durant dues setmanes al seu flagship store de la Gran Via de Madrid

L'IED Barcelona ha col·laborat amb UNIQLO al Premi UNIQLO, un projecte acadèmic en el qual estudiants de 3r any de Disseny de Moda i d'Estilisme i Comunicació de Moda han reflexionat sobre els impactes dels principals processos a la indústria de la moda des de la perspectiva d'integrar la sostenibilitat als productes de la multinacional japonesa.

En el cas de l'alumnat de Moda, partint d'una donació de peces de roba d'UNIQLO, i després d'analitzar críticament el cicle de vida del seu producte, han generat un total de dotze peces noves amb tècniques d'upcycling. Totes elles proposant volums i usos alternatius per als productes originals, i basant-se sempre en criteris de sostenibilitat social i ambiental on es pogués materialitzar aquesta integració.

Per part seva, l'alumnat d'Estilisme i Comunicació de Moda ha presentat una proposta de shooting per a cadascun dels projectes presentats a concurs.

De tots aquests treballs, quatre han estat seleccionats per UNIQLO per ser exposats durant dues setmanes al seu flagship store situada a la Gran Via de Madrid.

 

Aquestes han estat les peces seleccionades:

 

“Wabi Sabi”

Disseny de Moda: Jon Navales, Ester Mengs i Marina Samarini

Estilisme: Martina Algueró

Jaqueta en colors neutres i disseny net inspirada en la filosofia japonesa del Wabi Sabi, que representa els valors de la simplicitat, allò neutre i la bellesa en la imperfecció, valors que ens parlen de com allò imperfecte (una peça descartada o amb tares) pot convertir-se en una cosa bonica.

--

“Shizen Loop”

 Disseny de Moda: Alex Gaset, Marianne Alfonso, Sara Vainer i Ana Varona

Estilisme (Campanya “Made for you, make for all”): Ana Varona Aldekoa

Armilla de butxaques amb inspiració de l'arquitecte japonès Toyo Ito que s'enfoca a la relació entre el cos i el seu entorn apostant per la simplicitat, la funcionalitat i l'accessibilitat. Utilitza materials recuperats i tèxtils en desús per celebrar la capacitat de la moda per regenerar-se i esdevenir una eina de canvi positiu.

--

“Oasis”

Disseny de Moda: Andrea Ferré, Beatriz Calicó i Iva Shopova

Estilisme (Campanya “One shirt, every story”): Iva Shopova

Atemporal camisa unisex transformable i adaptable a tots els moments i necessitats del dia a dia que combina la comoditat amb la formalitat i l'elegància inspirada en l'estiu Mediterrani i les brises d'aire fresc.

--

“Respiro U”

Disseny de Moda: Laura Bautista, Albert Porta i María Xandri

Estilisme (Campanya Breathe Wherever you go): Marta Ros Florenza

Una jaqueta que pretén ser quelcom més que una simple jaqueta. Un disseny que potencia la universalitat, la llibertat de moviment i la subtilitat per tractar de silenciar el soroll i aturar el frenesí al nostre voltant creant un espai de contemplació on observar el que és quotidià.

Podria interessar-te