Así se convirtió Óscar Germade en Image Director de Mango More than Art Direction IED Barcelona

Data

04 February 2025

Ho ha explicat a la que ha estat la segona cita de “More than…”, una iniciativa de l'Escola de Comunicació de l'IED Barcelona on dissenyadors i creatius desvetllen a l'alumnat les claus de la seva professió

Óscar Germande, Image Director de Mango, ha estat el segon convidat de la saga “More than…”, una iniciativa de l'Escola de Comunicació de l'IED Barcelona on dissenyadors i creatius desvetllen a l'alumnat les claus de la seva professió.

Amb el títol “More than a Art Direction”, Germade ha compartit amb els estudiants els aprenentatges acumulats al llarg de la seva apassionant carrera a la indústria de la comunicació visual, on ha desenvolupat prestigiosos projectes en àmbits com la moda, la publicitat i el disseny.

Qui va ser vicepresident de l'ADG FAD (també va formar part de la comunitat acadèmica de l'IED Barcelona), ha repassat —el 30 de gener a les instal·lacions de Point One— alguns dels moments clau de la seva trajectòria. Des dels seus anys de formació en disseny gràfic –al més pur estil “clàssic” i amb l'estudi de la tipografia com a principal pilar–, passant per la fundació del seu propi estudi (anomenat Solo studio, perquè hi treballava en solitari), fins a relatar el procés que el va portar a liderar algunes de les seves fites professionals més importants.

La primera va ser redissenyar el magazine del diari El País, i per aconseguir-ho, va haver de competir davant de dos grans estudis com si es tractés d'un “David contra Goliat”. Quatre anys més tard, la qualitat dels treballs desenvolupats durant el seu exercici professional en aquest mitjà, juntament amb el fet d'haver generat una sòlida xarxa de contactes li va obrir les portes, primer, de Vogue España, que el va fitxar com a nou director d'art, i de Massimo Dutti i Mango, després. I és que, tant per créixer creativament com per evolucionar en el pla laboral, envoltar-se de bons col·laboradors és imprescindible. "Sempre hi ha algú que us porta d'un projecte a un altre", ha manifestat el creatiu.

Altres punts destacats per Germade durant la seva xerrada han estat la importància d’alimentar una inquietud pel saber cultural constant —“un bon dissenyador gràfic ha de ser un bon lector”, ha assenyalat—, així com la necessitat de mantenir sempre una visió crítica de la disciplina.

La saga More than… es va iniciar la primavera passada amb “More than a Shoe” amb el sabater d'avantguarda Norman Vilalta. Properament, n’anunciarem la següent cita.

Podria interessar-te