Idioma

Anglès

Inici

September 2025

Freqüència

Full time

Format

Presencial

Durada

3 Anys

Crèdits

360 UK Credits

Aquest títol, únic en anglès i en una de les millors escoles de Disseny i Moda, et prepara com a professional digital capaç d'aportar un valor singular on la gestió de marca, el marketing i la comunicació marquen la diferència.

Cultiva la teva passió i el teu talent formant-te en l'ús de les eines de gestió estratègica, creativa i digital per a consolidar la teva posició com a especialista en el Marketing i Comunicació en la indústria de la moda. El nostre curs de tres anys, amb opció d'un quart any, i impartit en anglès, t'obrirà les portes d'aquesta professió innovadora, estratègica i creativa.

Coneixeràs la realitat del Fashion Business des dels diferents departaments de gestió de Marketing, Editorial, Tendències, Retail, Estilisme, Continguts i Comunicació - des d'un context de base, ideant i creant solucions innovadores. Treballaràs amb recerca, projectes, conceptes creatius, llenguatges visuals i escrits, tècniques de producció audiovisual i l'últim en software i tecnologia.

Professionals en actiu i professors amb un llarg recorregut en la docència seran els encarregats d'aportar els coneixements clau per a posar la teva creativitat al servei de la indústria de la moda en tots els seus nivells.

L'itinerari combina sessions magistrals, pràctiques, workshops i visites a empreses, museus, showrooms i galeries d'art.

Aquest Bachelor (Hons) in Fashion Marketing and Communication ofereix un enfocament únic, el segell de la Universitat de Westminster, un vessant internacional i l'experiència d'estudiar a l’IED i viure a Barcelona, una de les capitals del disseny.

Informació per a decidir-se

El curs de Fashion Marketing and Communication està plantejat des de la pràctica: durant tres anys –quatre si tries l’opció de Work Placement Year–, desenvoluparàs habilitats en diferents llenguatges de comunicació, una visió estratègica, treball en equip i la capacitat de pensament i execució creativa, sempre de la mà d'especialistes en actiu en les diferents àrees operatives i de coneixement.

D'aquesta manera, accediràs al mercat laboral amb una excel·lent base teòrica i la capacitat de desenvolupar qualsevol estratègia de recerca, desenvolupament conceptual, visualització, execució innovadora i presentació dels projectes.

El programa, dividit en mòduls, t'ajudarà a comprendre tot el macrounivers del món de la moda i a aplicar les tècniques del marketing i la comunicació per a oferir solucions d'última generació a les necessitats i oportunitats d'un sector capdavanter en constant evolució.

Aquest curs està especialment dissenyat per a persones apassionades de la moda i que desitgen formar part de la indústria en àrees fonamentals com el marketing i la comunicació. Persones col·laboratives, creatives i analítiques alhora, ciutadanes del món, comunicadores excel·lents que desitgen expressar-se en els llenguatges de la moda.

Professionals proactius que volen formar part de projectes ambiciosos de desenvolupament de marca o es plantegen professionalitzar-se en l'àmbit de la moda més enllà del disseny: empreses de comunicació i marketing, xarxes socials, periodisme de la moda, RR.PP., estilisme, etc. Fins i tot, amb vista a la creació d'una marca pròpia.

L’IED Barcelona és l'escola de moda de referència a Espanya i una de les més importants del món gràcies a un professorat que no es desvincula del món empresarial i acumula experiència en el desenvolupament de projectes de comunicació i marketing de moda en primera persona.

Barcelona és, d'altra banda, un dels centres europeus del sector. Apostar pel curs de Fashion Marketing and Communication a la ciutat obre un interessant camí professional en un dels llocs més cosmopolites del món, la qual cosa t'ajudarà a conèixer la indústria en el seu perfil més internacional.

Aconseguiràs desenvolupar tot el teu potencial i generar un estil de comunicació propi per a abordar tots els reptes d'aquest competitiu sector amb creativitat i solvència. Destacaràs gràcies a l'aplicació dels continguts teòrics i pràctics de l’IED.

Programa d'estudis

Què aprendràs?

El primer any del curs està dissenyat perquè adquireixis un ampli coneixement general del sector de la moda, creant la confiança necessària per a aplicar una àmplia varietat de capacitats especialitzades. A més, coneixeràs les millors estratègies per a identificar reptes i oportunitats que ofereix el mercat i aprendràs estratègies de recerca. En últim lloc, abordaràs els mètodes de treball en contextos específics i variats, tant en grup com individualment, de manera efectiva i proactiva.



CULTURA DE LA MODA I ART

Història de l’Art

Història de la Moda i la Cultura

Comunicant Moda

Taller d'Escriptura Acadèmica



LLENGUATGES VISUALS I

Arquitectura de la Informació & Visualització de Dades

Eines de Comunicació Visual I



INTRODUCCIÓ A LA GESTIÓ DE MODA

Taller d'Excel i pressupostos

Màrqueting de moda
Gestió de sistemes de moda

Taller i Design Thinking
Gestió del disseny



INTRODUCCIÓ AL MÀRQUETING DE LA MODA

Merchandising de Moda

Producte de Moda & Cultura Textil

Projecte 1 – Oportunitat & Repte

Taller de recerca de mercat



MITJANS DIGITALS & COMUNICACIÓ DE MODA I

Publicació de Moda

Moda Contemporània

Periodisme de Moda

Fotografia de Moda

Fotografia de Moda Workshop

Què aprendràs?

El segon any està plantejat per a fomentar les teves idees originals i factibles a través de l'anàlisi de conceptes a nivell abstracte. Aprendràs a analitzar i avaluar la informació que prové del sector per a aprofitar les oportunitats. A més, coneixeràs els processos més adequats per a definir i aconseguir resultats professionals a nivell personal i de grup. En aquest segon any els coneixements adquirits s'apliquen de forma més independent i madura, responent a unes exigències acadèmiques de major nivell.



MITJANS DIGITALS & COMUNICACIÓ DE MODA II

Gestió de Marca

Laboratori de Contingut

Estratègies de Mitjans Digitals



LLENGUATGES VISUALS II

Eines de Comunicació Visual II

Tècniques i Llenguatges de Vídeo



INDIVIDU, SOCIETAT & MODA

Interpretant els Contextos de la Moda

Cultura & Societat

Tendències i Pronòstics



RR.PP I MITJANS DE MODA

RR.PP per a Estratègia & Esdeveniments

Oficina de Premsa

Estudi de Producció



DISTRIBUCIÓ DE MODA I VENDA AL DETALL

Distribució de Moda 

Compra de Moda

Venda al Detall de Moda

Què aprendràs?

La consolidació i l'ampliació de coneixements de forma estructurada i coherent són la base teòrica del tercer any. Fent ús de les habilitats específiques que hauràs desenvolupat en els anys anteriors, amb esperit crític i visió estratègica, t'enfrontaràs a nous conceptes i proves de múltiples fonts. L'objectiu és assumir nous reptes als quals traslladar i aplicar les habilitats de diagnòstic i la creativitat, tant en la ideació com en l'execució. Fomentaràs la teva capacitat d'emetre judicis significatius en situacions diverses. Finalment, aprofundiràs en el plantejament i consecució dels objectius personals o de l'equip.



FUTURS DE LA MODA

Futurs de la Moda

Estratègies de Marketing Innovadores



EMPRENEDORS DE LA MODA

Professionals de les Indústries Creatives

Moda i Dret Comercial

Business Plan



LLENGUATGES VISUALS III

Moda & Arts Visuals

Estilisme de Moda, Cine & Mitjans



RECERCA PER A LES INDÚSTRIES CREATIVES

Laboratori de Debat Crític

Experiència i Informació Privilegiada de la Indústria



MITJANS DIGITALS & COMUNICACIÓ DE MODA II

Estratègia de Comunicació

Direcció d’Art & identitat Visual

Equip Docent

Cristina Lastra

Coordinador del curs

Valentina Franco

Docent

Abel Díaz

Docent

Marta Iglesias

Docent

Anna Rowe

Docent

Nacho Gómez

Docent

Edoardo Fano

Docent

Julie Foale

Docent

Lamia Molato

Docent

Michele Gilli

Docent

Notícies