Gestió en Màrqueting i Comunicació de la Moda
Fusió entre comunicació, màrqueting, innovació, estratègia i creativitat per a afrontar els reptes del present i crear el futur de la moda
Idioma
Espanyol
Inici
September 2025
Freqüència
Full time
Format
Presencial
Durada
3 Anys
Coordinació
José A. Guerrero
Un perfil especialitzat i molt demandat que combina creativitat i estratègia amb la capacitat de canviar la indústria.
El Diploma en Gestió de Màrqueting i Comunicació de la Moda et forma per a liderar estratègies creatives i diferencials per a les marques i els seus productes des d'una visió sostenible i ètica, capaç de respondre als reptes presents i futurs de la indústria de la moda.
En un context altament competitiu, de profunds canvis socials i tecnològics, les empreses necessiten idees de màrqueting i comunicació innovadores, adaptades a les noves realitats, llenguatges i formats, que transmetin els seus valors i, alhora, connectin amb l'audiència.
Aquest programa se situa en la intersecció entre creativitat i estratègia, de manera que et prepara per a innovar sense perdre de vista la dimensió comercial a través de projectes en comunicació, gestió de marca i producte, màrqueting digital, esdeveniments, nous models de negoci, sostenibilitat i innovació, etc.
Al llarg de tres anys, desenvoluparàs un coneixement global del mercat de la moda, adquiriràs un ampli rang de competències transversals i específiques i manejaràs diferents eines creatives i digitals.
Informació per a decidir-se
Un programa únic, amb perspectiva global sobre les necessitats del mercat i forta adaptabilitat als canvis i avanços tecnològics cap a un futur més sostenible de la indústria.
El recorregut s'estructura en mòduls, els continguts dels quals aborden els següents grups de competències:
-
Competències bàsiques
-
Competències transversals
-
Competències específiques
-
Competències aplicades a projectes reals d'empresa
Treballaràs sobre les àrees del màrqueting, la comunicació, el brànding, la direcció creativa i la innovació des d'un enfocament estratègic, crític i sistèmic.
Per a això, es combina el contingut teòric a través de presentacions i explicacions amb la resolució de casos pràctics o la participació en tallers, posant èmfasi en l'aprenentatge col·laboratiu.
El programa forma a professionals amb capacitat crítica, per a construir idees i desenvolupar projectes únics, potenciant la multidisciplinarietat, el treball en equip, la gestió de la creativitat i l'estratègia.
Al final del teu recorregut, aplicaràs tots els coneixements adquirits en un projecte de final d'estudis en col·laboració amb una empresa real.
Aquest programa està dissenyat per a persones inquietes amb una profunda passió pel món de la moda, el màrqueting i la comunicació amb interès per les tendències, el comportament del consumidor, l'estratègia, la direcció creativa, la gestió i el desenvolupament estratègic, tant de marques com de productes de moda.
Ments curioses, nadius digitals que vulguin formar part del futur de la moda, que entenguin com els avanços tecnològics fan part en la definició de les estratègies de marca, la comunicació i el màrqueting de la indústria de la moda, generant un impacte positiu en la societat.
Estudiaràs el Diploma en Gestió de Màrqueting i Comunicació de la Moda en l’IED Barcelona, un centre d'educació en disseny internacionalment reconegut, amb un equip docent de prestigiosos professionals en actiu. Això, al costat de destacades col·laboracions amb el teixit empresarial, t'ajudarà a construir el teu networking i a adquirir una visió realista del sector.
Obtindràs un conjunt d'habilitats rellevants: formació especialitzada en anàlisi de tendències i comportament del consumidor, gestió de marques i productes, màrqueting digital i innovació.
Una altra fortalesa del programa és que proporciona una perspectiva global, necessària per a navegar diferents mercats, i fomenta l'adaptabilitat als canvis i avanços tecnològics de la indústria de la moda.
El resultat de tot aquest recorregut és el d'un perfil que combina creativitat i gestió, des d'un enfocament ètic i sostenible, per a fer front als reptes presents i futurs de la moda.
En finalitzar els teus estudis, disposaràs d'un porfolio, que serà la teva millor carta de presentació en el mercat laboral, i podràs optar a un gran ventall de sortides professionals, tant les tradicionals del sector com les derivades de la seva pròpia evolució:
- Direcció de màrqueting
-
Direcció de comunicació
-
Brand management
-
Product management
-
Retail management
-
Gestió de processos circulars
-
Gestió de gabinet de premsa i RP
-
Gestió d'Esdeveniments
-
Gestió de showroom de venda professional (B2B) : direcció comercial
-
Gestió de continguts digitals
-
Edició de Moda
Programa d'estudis
Què aprendràs?
El primer curs s'enfoca en competències fonamentals, com l'adquisició de les eines essencials del sector professional, l'aplicació de conceptes bàsics, teòrics i pràctics en la gestió d'empreses de moda, la creació i execució de plans de màrqueting i comunicació, i el desenvolupament d'habilitats de comunicació i treball en equip.
CULTURA DE LA MODA I
Història de la moda
Tendències de moda
Història de l'art
EINES BÀSIQUES PER AL MÀRQUETING DE MODA
Mercats i tècniques de recerca
Disseny i reporti de dades de recerca
INTRODUCCIÓ AL MÀRQUETING
Introducció al màrqueting de moda
Sistema moda
Introducció a la gestió financera
Pla de màrqueting
INTRODUCCIÓ A LA COMUNICACIÓ
Introducció a la comunicació i el brànding
Mitjans online
Pla de comunicació i mitjans
PRODUCTE MODA I
Materials, tecnologia i sostenibilitat
Gestió producte moda
EINES I CREATIVITAT I
Eines informàtiques: Excel
Eines informàtiques gràfiques I
Eines presentació projectes
WORKSHOP
Què aprendràs?
L'últim any avança en les competències avançades, com la definició de models innovadors que abordin noves polítiques ètic-sostenibles, al mateix temps que aborda els nous perfils professionals sorgits en el sector. També inclou la presentació d'un projecte final en aplicació de tots els coneixements adquirits.
GESTIÓ DE NEGOCIS
Estratègia financera i gestió de pressupost
Gestió comercial i vendes
Models canvas de negoci
MÀRQUETING ESTRATÈGIC
Estratègia i innovació
Àmbits de la propietat intel·lectual
Ètica en el màrqueting de moda (RSC)
COMUNICACIÓ ESTRATÈGICA
Narratives en entorns digitals
User Experience
PRODUCTE MODA III
Tecnologia i innovació en producte moda
Processos sostenibles i circularitat
EINES I CREATIVITAT III
Edició de vídeo II
PROJECTE II
Projecte final de curs (FGC)
FUTUR DE LA MODA
Orientació professional